Artykuł skupia się na analizie reklam prasowych artykułów marki ,,Luba”, produkowanych przez Lubońską Fabrykę Drożdży w latach 1923-1936. Na przykładzie konkretnych przykładów prasy specjalistycznej: przeznaczonej dla kupców, piekarzy cukierników oraz prasy kobiecej odpowiada na pytanie co, w jaki sposób i komu próbowała sprzedawać podpoznańska fabryka. W publikacji przedstawiono także jej rys historyczny, który w zestawieniu z prowadzoną kampanią reklamową prowadzi do wniosku, że choć firma prezentowała się jako ,,rodzima”, aż do 1939 roku była na różne sposoby powiązana z niemieckim przedsiębiorstwem, z którym wiązała się jej geneza. Omówienie poszczególnych reklam umożliwiło także określenie ich funkcji (informacyjna lub perswazyjna) oraz pozwoliło na wskazanie przyświecających im celów: zwiększenie popytu, zmianę zachowań społecznych i budowę marki. Przeprowadzona analiza umożliwiła jednoznaczne wskazanie związku pomiędzy charakterem pisma i profilem jego czytelników a formą i sposobem prezentowania marki ,,Luba” i jej konkretnych produktów. Słowa kluczowe: reklama prasowa, historia codzienna, marka Luba, dr Oetker, Lubońska Fabryka Drożdży, wielkopolski przemysł
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM Katedra Turystyki i Rekreacji
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM
projektu interdyscyplinarnej pracy doktorskiej na temat animacji dziedzictwa przemysłowego Lubonia
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM
28 wrz 2023
14 wrz 2023
3
https://repozytorium.lubon.pl/publication/68
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Weronika Terlecka, Reklama marki "Luba" w wybrnej prasie dwudziestolecia międzywojennego | 28 wrz 2023 |
Weronika Terlecka