Tytuł:

Reklama marki "Luba" w wybrnej prasie dwudziestolecia międzywojennego

Twórca:

Weronika Terlecka

Temat:

Zakłady Ziemniaczane; Luba; WPPZ; Jan Dobry;

Zakres przestrzenny:

Zaklady Ziemniaczane

Zakres czasowy:

dwudziestolecie międzywojenne

Abstrakt:

Artykuł skupia się na analizie reklam prasowych artykułów marki ,,Luba”, produkowanych przez Lubońską Fabrykę Drożdży w latach 1923-1936. Na przykładzie konkretnych przykładów prasy specjalistycznej: przeznaczonej dla kupców, piekarzy cukierników oraz prasy kobiecej odpowiada na pytanie co, w jaki sposób i komu próbowała sprzedawać podpoznańska fabryka. W publikacji przedstawiono także jej rys historyczny, który w zestawieniu z prowadzoną kampanią reklamową prowadzi do wniosku, że choć firma prezentowała się jako ,,rodzima”, aż do 1939 roku była na różne sposoby powiązana z niemieckim przedsiębiorstwem, z którym wiązała się jej geneza. Omówienie poszczególnych reklam umożliwiło także określenie ich funkcji (informacyjna lub perswazyjna) oraz pozwoliło na wskazanie przyświecających im celów: zwiększenie popytu, zmianę zachowań społecznych i budowę marki. Przeprowadzona analiza umożliwiła jednoznaczne wskazanie związku pomiędzy charakterem pisma i profilem jego czytelników a formą i sposobem prezentowania marki ,,Luba” i jej konkretnych produktów. Słowa kluczowe: reklama prasowa, historia codzienna, marka Luba, dr Oetker, Lubońska Fabryka Drożdży, wielkopolski przemysł

Miejsce wydania:

Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM Katedra Turystyki i Rekreacji

Wydawca:

Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM

Typ:

artykuł

Nośnik:

papier

Język:

polski

Jest częścią:

projektu interdyscyplinarnej pracy doktorskiej na temat animacji dziedzictwa przemysłowego Lubonia

Prawa dostępu:

Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM

Licencja:

CC BY-SA

Właściciel praw:

Weronika Terlecka

Pochodzenie:

Weronika Terlecka

Lokalizacja oryginału:

Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM

×

Cytowanie

Styl cytowania: